Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.08.2008 19:30 - Стивън Кинг - "Огън"
Автор: mormot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3704 Коментари: 1 Гласове:
1



image
Късно предишната вечер прочетох последният излязъл в България роман на Стивън Кинг - "Огън". И един въпрос не ми дава спокойствие, защо българските издатели на книгата са решили да я нарекат така? Заглавието на книгата е "Блейз", което е името на главния герой. В цялата книга не видях основание да се нарича "Огън", ако някой е намерил нека ми пише.
Иначе останах с много добри впечатления от книгата. Чете се изключително лесно (330 стр. прочетох я за 2 дни, което е по-бързо от средната ми скорост на четене). Историята е интересна, трогателна, но в никакъв случай мелодраматична. Малко ми напомня на "Форест Гъмп", но за разлика от него Блейз няма никакъв късмет, което го довежда до състоянието в което се появява в началото на книгата.
В предговора Стивън Кинг казва, че се надява читателите да се просълзят, само дано не е от смях. Аз не се просълзих (въпреки че книгите на Кинг често ме просълзяват), но да се смея не съм си и помислял. Всъщност открих доста общи неща между мен и Блейз.
Сред книгите, писани под псевдонима Ричард Бакман, тази е една от най-добрите, но в никакъв случай не може да се сравнява с шедьовъра "Дългата разходка".

Ето любимият ми цитат от тази книга:

"Глупостта беше като затвор, от който е невъзможно да се избяга."

А ето и любимият ми момент (със съкращения):

"Вратите се затвориха със съскане, мощният двигател заръмжа. Автобусът излезе от паркинга на автогарата... Движеха се. Отиваха някъде. Блейз се взираше жадно през прозореца и попиваше всичко, което попадаше пред очите му... Имаше и къщи - Блейз видя пред една от тях мъж, който поливаше ливадата си. Беше с бермуди, не отиваше никъде и Блейз изпита съжаление към него."

Едно нещо мога да пожелая на себе си и на света - нека Словострелецът е жив още много години, за да използва таланта си. Неговото творчество отдавна вече е надминало определението "изкуство" и може да бъде наречено само по един начин - вълшебство.

Толкова от мен.
ЛИД


Тагове:   огън,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Blaze
07.08.2008 16:26
Приветско!

И аз тъкмо превърших Огън. Като казвам тъкмо, преди 5 минути прочетох последната страница.
Отдавна не се ядосвам на странните преводи, я на филми, я на книги.
Конкретно за Огън.

BLAZE
[bleiz]
I. 1. ярък пламък. огнен език. буен огън, пожар

2. ярка светлина, ярък/огнен цвят, блясък

3. рl sl. ад, пъкъл

Все си мисля, че можеха да оставят книгата със заглавие Блейз. Както и да е, минало свършено.

Книгата наистина е добра, но според мен, другите му, с псевдонима Р. Бакман са по-смачкващи. Мое мнение разбира се. ;)

Любим цитат: "....Искам само едно - да покажа на тези деца какво дава на човека порядъчният живот. Как ще се държат после зависи само от тях. Не ви ли се е случвало да затънете в калта и да се наложи някой да ви помогне? Не ви питам как може да се дътжите тъй и да се наричате християни, защото всички до един четете Библията, както я чете дяволът. АБЕ ХОРА! КАК МОЖЕ В НЕДЕЛЯ ДА ЧЕТЕТЕ ПРИТЧАТА ЗА ДОБРИЯ САМАРЯНИН, А В ПОНЕДЕЛНИК ВЕЧЕРТА ДА ГОВОРИТЕ ТАКИВА НЕЩА?"

"Ако е от значение за теб ( в което се съмнявам - предполагам, очакваш интересно четиво история, и се надявам, че ще останеш доволен), всички хонорари и допълнителни приходи от "Огън" са за фондация "Хейвън", която бе създадена да помага на творците на свободна практика, когато късметът ги изостави."
;)

P.S. Колкото до пълненето на нета с глупости, да не ти пука. В4ера прочетох някакви псевдоразмишления на Velsodar мисля беше ника. Та човека твърдеше, че Сахара се формирала под напъна на милиони овце предвождани от луди овчари, следвани от още милиони дървосекачи, които довършвали работата на овцете.
Че и си вярваше човечеца!!! По-голяма глупост от това едва ли ще спретнеш, така че продължавай да пишеш. ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mormot
Категория: Лични дневници
Прочетен: 80777
Постинги: 70
Коментари: 56
Гласове: 175
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031