Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2008 10:27 - Размисли в неделната утрин
Автор: mormot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 817 Коментари: 2 Гласове:
0



imageДва въпроса ме тормозят: Какъв е смисълът на човека в света и какъв е смисълът на Мишо в света. Всъщност общочовешкият смисъл не ме интересува толкова колкото целта на моето собствено съществуване.

Ако приемем, че животът на всеки човек е сценарии, в който той е главен герой, не е изключено някой от нас да са второстепенни герои в чуждите сценарии. Аз мисля, че съм един от тях.

Сега чета “На изток от рая”. Ето едно изречение, което ме накара да се замисля: “Стойността на един човек в света би трябвало да се измерва със същността и броя на неговите триумфи.”. Замислих се за своите триумфи и успехи в света. За нещата, които ме правят щастлив. И знаете ли какво открих? Моите успехи са толкова незначителни, че човек, водещ пълноценен живот, дори не би ги забелязал. И това не е всичко, не мога да се оплача или да се похваля дори с една стойностна загуба и провал. Всичко в живота ми е незначително и жалко. Както и преди съм споменавал – мисля, че съществуването ми е равно почти на 0.

Ето едно упражнение, което всеки един може да направи, за да измери тежестта си в света. Представете си, че утре умрете. Просто издъхнете в съня си, какво ще се случи тогава? Ето резултатите при мен:

Нищо. Поне не нищо значително. На семейството ми вероятно ще им е гадно, защото трябва да се погрижат за погребението ми. Освен на сестра ми, тя ще се радва. Допускам и приятната възможност някой друг също да се трогне. Да речем някой от колегите на майка ми и баща ми, които не ме познават ще си кажат: “Горкото момче, изживя само половината си живот.” Надявам се познатите ми да дойдат на погребението. Ще умра от кеф. И с това се приключва. Без природни катаклизми, трева и мен ще расне над прахът. И едва ли ще се намери кой да ме проклина.

Разочарован промених името си в скайп и написах: “Без цел – за нищо не ставам”. Това подтикна част от абонатите християни в списъка ми да изразят несъгласието си. “Бог има план за всеки!!!” Съгласен съм, но нека го сподели с мен. Преди време призовах Бог да ми се обади по телефона, но от Него ни клик ни смс. Може би, защото си смених телефона.

Заедно с Божия план върви и моята цел – да му служа. Но как? С радост бих направил всичко, което Той поиска от мен, но нека го поиска. Не се смятам за по-важен от останалите, които изпълняват волята Му без изрични заповеди, просто мисля, че не съм толкова умен и не мога да схвана замисъла сам. А не искам да получавам указания от посредници, това затруднява Богу-Мишовите взаимоотношения.

С Бог, разбира се, е свързан и смисълът на живота – да познаваш Бог. Добре де, но какво означава това? Можеш ли да познаваш Бог? Защото във всяка религия идва момент, когато ти заявяват, че Бог е извън нашето разбиране, че не можем да го познаем напълно. Винаги идва момент, когато ти казват “вярвай” и точно този момент “вярвай” обикновено разделя една религия от друга.

И така, продължавам да се надявам Бог поне да ми прати един смс, в който да напише “Chakay”, за да знам, че е приготвил нещо за мен. Защото почвам да се притеснявам, че агент Смит е бил прав когато каза: “Смисълът на живота е да свърши.”


Тагове:   утрин,   неделната,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. infierno - Смисълат на живота и всичко останало е ....
14.09.2008 10:29
42
цитирай
2. ledzeppelin - Хм..
14.09.2008 12:50
..смисълът е да не се питаш какъв е смисълът.Защото започнеш ли да се питаш такива работи - значи си загазил.Естествено - с поглед взрян в смъртта.Друго няма,няма и да има.Защо си мислиш,че всички останали около теб имат някаква специална мисия и адско значение за околния свят?Така е,умираш и с теб умира единствено собствената ти вселена,която си си изградил зад стените на черепа ...останалото продължава своето благоденствие. :) "На изток от рая" е страхотна книга.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mormot
Категория: Лични дневници
Прочетен: 80913
Постинги: 70
Коментари: 56
Гласове: 175
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930